Cum a dispărut Facebook câteva ore de pe internet. Explicațiile companiei pentru cele șapte ore cât a fost „invizibilă”
Facebook a trecut printr-o pană majoră. Timp de șapte ore, miliarde de utilizatori nu au putut folosi rețeaua, nici Instagram, WhatsApp și Messenger. Compania și-a cerut scuze și a explicat că problemele au fost cauzate de o modificare defectuoasă a configurației serverelor sale.
Incidentul tehnic este cel mai mare înregistrat până acum. Este un eșec de pe urma căruia se estimează că firma lui Mark Zuckerberg a pierdut 7 miliarde de dolari.
Compania pierde și la capitolul reputație, la care deja este în suferință. Un fost manager tocmai a făcut dezvăluiri explozive. A transmis presei documente care ar demonstra, între altele, că Facebook alege profitul în detrimentul siguranței şi că a ascuns efectele Instagram asupra sănătății mintale a adolescenților. Luni, acțiunile Facebook au scăzut cu 5%.
Fondatorul şi CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg a transmis utilizatorilor că îi pare rău pentru întreruperea care a afectat serviciile Facebook, Instagram şi WhatsApp, reluate după mai mult de şase ore.
„Facebook, Instagram, WhatsApp şi Messenger revin acum online. Îmi pare rău pentru întreruperea de astăzi Ştiu cât de mult vă bazaţi pe serviciile noastre pentru a rămâne conectaţi cu oamenii la care ţineţi”, a scris Zuckerberg pe Facebook.
O astfel de situaţie nu a mai fost înregistrată din 2019, când întreruperea a durat aproximativ 14 ore.
Downdetector, care urmărește în timp real raportarea incidentelor și a problemelor legate de diverse servicii, a transmis că acesta a fost cel mai mare eșec pe care l-a văzut vreodată, cu 10,6 milioane de reclamații în întreaga lume, scrie BBC.
Facebook a explicat într-un articol care a fost cauza acestor probleme majore. Pe de altă parte, compania a spus că nu e nicio dovadă că datele utilizatorilor au fost compromise în timpul cât serviciile nu au funcționat.
Compania a susținut că unele modificări realizate la routerele din centrele de date au făcut practic cele patru servicii „invizibile” pentru restul utilizatorilor de internet.
Compania condusă de Mark Zuckerberg și-a cerut scuze față de utilizatorii afectați, făcând referire la milioanele de afaceri care utilizează rețelele sociale pentru a-și promova serviciile și produsele.
Digi24.ro