Germania a spus NU electrificarii industriei auto incepand cu anul 2035 pentru ca acestia nu vor sa-si distruga industria auto care genereaza 70% din economia Germaniei. Solutia este simpla, respectiv dezvoltarea combustibililor sintetici de tipul eFUEL care urmeaza sa inlocuiasca combustibilul bazat pe extractia de petrol.
Aceste noi benzine si motorine sunt produse in noi rafinarii specializate care transforma prin electroliza. Adica, se extrage din apa H20 Oxigen si Hidrogen, rafinaria primind energie ECO eoliana si hidro.
Rezultatul este aparitia benzinei sintetice cu o cifra octanica mare, motorina sintetica cu cifra cetanica superioara si GPL de calitate superioara. Adica, toate masinile care astazi ruleaza pe benzina, motorina sau GPL vor putea rula in continuare fara a emite CO2 la teava de esapament.
Singurele reziduri sunt NOx care ies pe teava de esapament intr-o cantitate mai mica, iar viitoarele norme Euro7 vor permite reducerea lor considerabil in noile DPF-uri si noile OPF-uri de generatie noua.
La inceput singurul inconvenient urmeaza sa fie pretul de achizitie mai mare, insa in timp vom vedea o scadere a pretului lor pentru ca o rafinarie de benzina sintetica nu are costurile cu transportul petrolului de la sursa cum vedem la o rafinarie traditionala.
Sursa: autolatest.ro